آیا میدانید؟ پاکدل هاست فقط سرویس اختصاصی دارد.

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: انواع شکل پنجره ها

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    عنوان کاربر
    عضو عادی
    ميانگين پست در روز
    0.01
    سن
    33
    نوشته ها
    25
    تشکرها
    0
    تشکر شده 50 بار در 25 ارسال

    پیش فرض انواع شکل پنجره ها

    پنجره زاویه*ای
    در این نوع پنجره ، اگرچه هر پنجره را جداگانه ولی با طرحی واحد در نظر گرفته و برای آن پرده نصب کرده اید و سطح آن را پوشانده اید ، دقت کنید کرکره*های عمودی یا آویزها را در سمتی از پنجره جمع کنید که از زاویه دیوار دور است.پنجره شاه نشین Bay Windows
    پنجره شاه*نشین نیز مانند پنجره زاویه*ای، پوششی جداگانه ولی هم*سان می*طلبد؛ مانند پنجره*هایی که کنار هم و در یک ردیف قرار گرفته*اند. در مورد پنجره های شاه*نشین نیز بسته به اینکه می*خواهید چه حال و هوایی در
    دکوراسیون داخلی ایجاد کنید ، راه*حل*های گوناگونی وجود دارد. برای اینکهه پنجره ساده و منظم به نظر برسد از سایبان ساده یا کرکره ای استفاده کنید. می*توانید در حاشیه سایبان ساده یا کرکره پارچه*ای را به کار ببرید- از جملهه گلوبند یا والانی با بالون*های پف*دار، تا چشم ها از رنگ و ملایمتی که به این ترتیب حاصل می*شود، لذت ببرد. اگر می*خواهید اتاقی با جلوۀ رسمی*تر داشته باشید، مقابل پنجره شاه*نشین ، پرده آویزان کنید.
    پنجره با در کشویی Sliding Windows
    پنجره با در کشویی موقعیتی منحصر به فرد در امر آرایش در اختیار شما قرار می*دهد. چون پنجره*ها دردار هستند، پوشش آنها نباید مانع باز و بسته شدن بشود. از طرف دیگر، چون پنجره هستند، به هر حال برای ارتقای شکل ظاهری و همچنین جهت ایجاد خلوت و مهار نور نیاز به پوشش دارند. همچنین چون شیشه، عایق گرمایی خوبی نیست، باید راه*حلی انتخاب کنید که ملاحظات صرف*جویانه در آن به کار رفته باشد. انواع مختلف کرکره، سایبان پارچه*ای، پرده و آویز از هر نوع و پانل*های کشویی همه، گزینه*های قابل طرحی برای پنجره*های کشویی به شمار می*روند.
    پنجره نزدیک به سقف High Windows
    بسیاری از اتاق*های خواب و اتاق*های زیرزمینی دارای پنجره های بلند یا کوتاه ، نزدیک به سقف هستند. برای پوشاندن این نوع پنجره ها به بهترین شکل، عناصر موجود در
    دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید، برای مثال اگر جزیی از مبلمان زیر پنجره قرار گرفته است، در این صورت پوشش*های هم*اندازه با ابعادد پنجره، یعنی شاتر، سایبان، یا کرکره، مناسب تر است؛ زیرا به مبلمان اتاق گیر نمی*کند. اگر اتاق با عناصر افقی (تختخواب، میز کار، گنجه کشویی) طراحیی شده است، پس باید از پوشش عمودی تمام قد استفاده شود تا تنوع دیداری بیشتری به وجود آورد.
    پنجره کیس منت Csement windows
    پنجره کیس منت معمولا به بیرون می*چرخد و پوشش آن، مشابه پوشش پنجره معمولی طراحی می*شود. تنها یک نکته ویژه درباره این نوع پنجره باید در نظر گرفت و آن اینکه پوشش انتخابی شما باید خارج از چارچوب نصب شود تا وقتی آویزان است اجرا و اتصالات حرکت دهنده پنجره را بپوشاند. برای پنجره*هایی که به داخل اتاق باز می*شوند، پوششی مورد نیاز است که جلوی باز شدن پنجره را نگیرد. پرده یا کرکره را روی هر شیشه، جداگانه نصب کنید، یا سایبان و کرکره را بالاتر از قاب اصلی نصب کنید تا با کشیده شدن به بالا کاملا از سر راه پنجره کنار روند.
    پنجره فرانسوی French windows
    پنجره فرانسوی از نظر معماری در
    دکوراسیون داخلی نوعی ارزش به شمار می*آید، اما از لحاظ انتخاب پوشش می*تواند مشکل ساز باشد، چراکه همم مشکل آن دسته از پنجره*های کیس*منتی را دارد که به داخل اتاق می*چرخند و هم دشواری پنجره*هایی را که در کشویی دارند. حال راه حل این است که بهه سبک*هایی رو آورید که زیبایی و ویژگی معماری پنجره را نمی*پوشانند، از جمله کرکره یا سایبان را روی هر بخش پنجره، جداگانه نصب کنید. اگر سبک اتاق*آرایی اجازه پوشش*های لخت و شل را می*دهد، از پانل*های تهیه شده از نور زینتی که با کمک بخیه*های عمودی در چند نقطه بالا کشیده می*شوند استفاده کنید یا از پرده*هایی که جداگانه روی هر قاب نصب و با کمربند جمع می*شوند و کنار می*روند انتخاب کنید. فقط دقت داشته باشید که دو سر چوب پرده باید از قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و با باز و بسته شدن آن تداخل نکند.
    پنجره سبک پالادیان Palladian
    نوعی پنجره که با طرح غیر متعارف از دیرباز برای ایجاد تنوع و سرزندگی در طراحی فضای داخلی خانه به کار می*رفته ، این نوع پنجره بوده است. این پدیده، هم در
    معماری سنتی یافت می*شود و هم در بازسازی ساختمان که آخرین ابتکارهای معماری در آنها به چشم می*خورد. حقه ای که در پوشش این نوعع پنجره باید به کار بست، همراهی با انحنای بخش متحرک و حرکت در امتداد زاویه*های آن است. در جایی که پنجره نباید از بیرون دید داشته باشد یا باید شدتت نور مهار شود، استفاده از سایبان*ها یا کرکره*های هم شکل با طرح پنجره، یا حتی تیغه*های افقی مهار شده از بالا می*تواند مشکل را حل کند بدون آنکه به شکل پنجره ایرادی وارد کند.









  2. تشکرکنندگان: 3 نفر


  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    May 2017
    عنوان کاربر
    عضو کم کار
    ميانگين پست در روز
    0.00
    نوشته ها
    2
    تشکرها
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض پاسخ : انواع شکل پنجره ها

    مرسی جالب و مفید بود

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کلیه حقوق مادی و معنوی برای انجمن گفتگوی کشاورزان محفوظ می باشد .
پشتیبانی و هاستینگ : پاکدل هاست
انجمن گفتگوی کشاورزان ایران در آبان ماه 1392 فعالیت خود را آغاز نمود. انجمن گفتگوی کشاورزان ایران مفتخر است که توسط سرورهای پرقدرت پاکدل هاست پشتیبانی می شود.