آیا میدانید؟ پاکدل هاست فقط سرویس اختصاصی دارد.

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: تعمیرات ساختمان قدیمی؛ از سری خانه های رنگی در سانفرانسیسکو

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    عنوان کاربر
    عضو عادی
    ميانگين پست در روز
    0.01
    سن
    34
    نوشته ها
    25
    تشکرها
    0
    تشکر شده 50 بار در 25 ارسال

    پیش فرض تعمیرات ساختمان قدیمی؛ از سری خانه های رنگی در سانفرانسیسکو

    کوم لاگ و چارلین لی زوجی هستند که با چالش معروف مدرنیزه کردن و تعمیرات ساختمان قدیمی خود روبرو شده بودند. اما مورد آن ها فرق داشت، خانه آن ها متعلق به دوره ویکتوریای ۱۸۹۲ است، یکی از خانه های بلوک تاریخی رنگارنگ سانفرانسیسکو که توریست های سراسر جهان از آن ها عکاسی می کنند. خیابانی که این خانه در آن واقع شده “ردیف کارت پستال” نام گرفته و سانفرانسیسکو را در تبلیغات، فیلم و برنامه های تلویزیونی بی شماری معرفی کرده. خانواده ای که این خانه را در سال ۲۰۱۴ خریدند به طراحان داخلی یک طرح کلی مدرن دادند که همچنان قدمت و جزئیات طراحی خانه را محفوظ می داشت. لاگ می گوید : “ما وارثان تاریخ هستیم، و مسئول بودیم چیزی که محبوب افراد بی شماری است را حفاظت کنیم”. این زوج به همراه پسر ۱۷ ساله خود، بِن، و دختر ۱۵ ساله خود، کِیتی، در این خانه زندگی می کنند. ۴۴۳ مترمکعب مساحت دارد، ۵ اتاق خواب، ۵/۴ حمام و دستشویی، به علاوه یک آپارتمان اجاره ای با ۱ اتاق خواب و ۱ حمام. واقع در سانفرانسیسکو، در سال ۱۸۹۲ ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ بازسازی شد. مهاجر ایرلندی و سازنده این خانه، قصد داشت در این خانه با خانواده خود زندگی کند. این خانه بزرگ ترین و اصلی ترین بخش این بلوک خانه های رنگی است. پس از اتمام این خانه که از طرف چپ تصویر اولین خانه محسوب می شود، معمار ایرلندی مهاجر به ساخت باقی خانه ها به طرف بالای خیابان ادامه داد، هریک از این ۶ خانه بعدی را به صورت گروهی فروخت و ردیف خانه ها را در سال ۱۸۹۶ به پایان رساند.

    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.



    توفال کوبی های مناره ای، قاب در و پنجره ظریف و تزئینی و ایوان برخی از مشخصات دیزاین خانه های سبک ویکتوریایی هستند. این زن و شوهر پانزدهمین صاحبان این خانه هستند و در ماه جولای ۲۰۱۴ آن را خریداری کردند، و در ماه می ۲۰۱۵ بازسازی خانه به پایان رسید. لاگ گفته : “وقتی آن را خریدیم وضعیت جالبی نداشت، می دانستیم پروژه عظیمی خواهد شد. اما از چالش ها و فرصت هایی که در اختیار داشتیم تا سلیقه خود را در خانه ای که در سراسر جهان شناخته شده اعمال کنیم، لذت بردیم”. این زوج با معماری که در بازسازی خانه های سبک ویکتوریا تخصص دارد همکاری کردند. این فرد لوئیس باتلر نام دارد و چندین خانه دیگر در همین منطقه را به پایان رسانده.
    درِ ورودی از چوب ماهون است، شیشه های آن رنده شده است، دستگیره های آن اصیل است و به سرسرای اصلی باز می شود. قبل از بازسازی ساختمان، راهروی ورودی بسیار تاریک بود و مانند تمام طرح های اصیل ویکتوریایی، دسته بندی شده بود. اولویت اول آن ها ورود نور بیشتر و توسعه نورپردازی راهرو بود. معمار پروژه می گوید : “یکی از مشکلات اصلی اتصال و پیوند طبقه اصلی خانه به نحوی بود که منطقی به نظر بیاید و حالت چرخشی و مدور داشته باشد”. ویکتوریایی های اصیل یک راه صاف و مستقیم را تا انتها می رفتند و دوباره همان مسیر را برمی گشتند. اتاق نشیمن خانه، سبک زندگی آن زمان را به وضوح معرفی می کند. اما اکنون می توانید از درهای کشویی برای رسیدن به آشپزخانه بهره ببرید. لوستر گازی اصلی که در تصویر می بینید یکی از ۳ نمونه آن در خانه است. وقتی روشن می شود نور زرد آن، سایه های زیبایی روی توپ های کریستالی ایجاد می کند و فضا را گرم و صمیمی می کند. مثل روشن کردن ۱۰ عدد شمع می ماند اما با ۱۰ برابر روشنایی. یک متخصص چراغ های تاریخی در بازسازی لامپ ها و قطعات آن و راهنمایی پیمانکارها در نصب آن ها به این زوج کمک کرده. برای کسب نتیجه دقیق و دلخواه، نجار و نقاش های متخصصی استخدام شده. به طور مثال یکی از کلاهک های زینتی در انتهای پله ها گم شده بود، این زوج هنرمند چوب کاری پیدا کردند تا از چوب ماهور یک کلاهک دقیق مانند ۲ نمونه دیگر دربیاورد. بعد از کندن کفپوش فرشی که پله ها رو پوشانده بود، کفپوش صنوبر داگلاس را دوباره پرداخت گری کردند، نرده های ماهور را رنگ زدند و قرنیزهای آسیب دیده را دوباره رنگ زدند.


    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.




    لاگ می گوید : “نمی خواستیم خانه را از پای بست خراب کنیم اما در عین حال می خواستیم آن را به روز کنیم. قصد داشتیم ۲ هدف مدرنیزه و حفاظت اصالت را همزمان پیش ببریم”. برای زدن پل بین قدیم و جدید، درهای چوب ماموت که با دست حکاکی شده را نجات دادند و در سرتاسر خانه قرنیزهای کنگره دار نصب کردند. تصمیم گرفتند درها را نگه دارند و نوسازی کنند. لایه های رنگ را با حرارت دادن کندند. به مرمت و سنباده زنی بسیاری نیاز داشت، دستگیره های آن ها هم متناسب با دوره زمانی خودش انتخاب شد. هریک از درها منحنی های تزئینی و خطوطی با طرح دریاچه شرقی و ستون های عمودی سفارشی دارد. ۶ عدد از درهای داخلی خانه نیاز به تعویض داشتند، این زوج سایت های غیرقانونی و حراج های گاراژی را گشتند تا نمونه های متناسب با دوره تاریخی را پیدا کنند. بعضی از آن ها از عاشقان دوره ویکتوریا در سمت
    دیگر شهر خریداری شد.



    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.



    برای متصل کردن آشپزخانه به اتاق نشیمن خانوادگی، یک دیوار برداشته شد. با نصب دیوار تاشوی ۱۰×۱۰ نور طبیعی بیشتری وارد خانه شد، به علاوه که خانواده می توانند از چشم انداز فوق العاده شهر و آسمان سانفرانسیسکو لذت ببرند. این زوج از ارتفاع زیاد دیوارهای خانه استفاده کردند و کابینت های زمین تا سقف نصب کردند تا از نهایت فضای آشپزخانه بهره ببرند. کابینت های فوقانی محل نگهداری لوازم فصلی هستند و با یک نردبان کتابخانه ای کشویی قابل دسترسی هستند. این نردبان در کمدی در نزدیکی که استفاده نمی شود نگهداری می شود. کشوهایی که با لگد نوک پا به صورت کشویی بسته می شوند و کابینت های آبدارخانه ای سفارشی که زیر میز ثابت وسط آشپزخانه قرار دارند هم از دیگر راهکارهای هوشمندانه نگهداری وسایل هستند. این خانواده از زندگی در خانه بازسازی شده خود لذت می برند. به خصوص بعد از چندین ماه زندگی در محیط در حال ساخت و بازسازی. بازسازی و تعمیرات ساختمان هیچوقت پروژه راحتی نیست، و این خانواده تصمیم گرفتند در طول مدت پروژه در همین خانه بمانند.


    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.



    لوسترهایی که در تصویر زیر می بینید، ۲ لوستر ترکیبی گاز و الکتریکی دیگری هستند که بازسازی شدند. به گفته لاگ این کار باعث شد حس کنند بخشی از تاریخ خود را در این خانه به جا گذاشتند. این زوج سعی کردند تا جایی که ممکن است مشخصات اصیل خانه را حفظ کنند. وسایلی که نمی توانستند استفاده کنند را به مراکز مخصوصی فرستادند تا بعد از بازسازی در محیط های دیگر استفاده شود. برای انتخاب رنگ ها و بسیاری از مبلمان ها با شرکت دکوراسیون داخلی Habitat همکاری کردند. گچ کاری های فوقانی و قرنیزهای اصیل مرمت و سپس با اسپری تفنگی نقاشی شد.


    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.



    لی می گوید : “من عاشق اینم که این خانه تعداد زیادی فضای خاص و منحصر به فرد دارد”. تصویر زیر، منظره طبقه اتاق خواب ها و یکی از ۶ پنجره شیشه ای رنگ آمیزی شده از طبقه اول و اصلی خانه است. این خانه ۴ طبقه دارد. طبقه اول یک آپارتمان بازسازی شده است که ورودی جداگانه دارد، طبقه دوم شامل نشیمن اصلی است، طبقه سوم همه اتاق خواب های شخصی را شامل می شود، طبقه چهارم هم یک دفتر کار و اتاق مهمان دارد.



    عکس به اندازه 23% (800x534) کوچک شده است، براي نمايش عکس در اندازه واقعي (1030x687) بر روی نوار کليک کنيد و یا برای باز شدن عکس در صفحه جدید بر روی عکس کلیک کنید.


    لاگ درباره محبوبیت و شهرت این خانه می گوید : “می دانیم وقتی پا از خانه بیرون بگذاریم، افراد زیادی از ما عکس می گیرند اما به نحوی به آن عادت می کنیم. از طریق شبکه های اجتماعی و سایت هایی که طرفداران برای تعمیرات ساختمان ساخته اند با آن ها در ارتباطیم. از دیدگاه معنایی می گویم که باید ازز این افراد تشکر کرد که به اینجا می آیند و این شهر زیبا را در کنار ما تجربه می کنند”. این زوج از اینکه توریست های بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن خانه آنن ها می آیند و آن را تحسین می کنند واقعا خوشحالند. لی می گوید : “داشتن خانه ای معروف و مشهور، بازسازی و حفاظت از آن، و ادای احترام به شاخصه های تاریخی آن برای ما سرشار از افتخار است”

  2. تشکرکنندگان: 2 نفر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کلیه حقوق مادی و معنوی برای انجمن گفتگوی کشاورزان محفوظ می باشد .
پشتیبانی و هاستینگ : پاکدل هاست
انجمن گفتگوی کشاورزان ایران در آبان ماه 1392 فعالیت خود را آغاز نمود. انجمن گفتگوی کشاورزان ایران مفتخر است که توسط سرورهای پرقدرت پاکدل هاست پشتیبانی می شود.