آیا میدانید؟ پاکدل هاست فقط سرویس اختصاصی دارد.

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: استفاده مناسب از نور خورشید در ساختمان سازی

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    عنوان کاربر
    عضو عادی
    ميانگين پست در روز
    0.01
    سن
    34
    نوشته ها
    25
    تشکرها
    0
    تشکر شده 50 بار در 25 ارسال

    پیش فرض استفاده مناسب از نور خورشید در ساختمان سازی

    نور یکی از مهم ترین و اساسی ترین عنصرهای طراحی و معماری داخلی به شمار می آید. نور، قدرت حیات است و استفاده صحیح و منطقی از آن در طراحی و دکوراسیون داخلی ، مجموع شگفت انگیزی را خلق می کند. استفاده مناسب از نور خورشید در ساختمان سازی که از جمله نورپردازی های طبیعی به شمار می آید، بسیار مهم و حیاتی است. خورشید، منبع و سرچشمه بسیار قدرتمندی از نور است. استفاده بهینه از نور خورشید در
    تعمیرات ساختمان سازی، همم سبب تولید انرژی و نشاط برای افراد می شود , هم به زیبایی درونی ساختمان کمک می کند ، هم منبع بزرگی برای صرفه جویی به شمار می آید، اما درر استفاده از این منبع باید احتیاط کرد، یعنی طراحی باید به گونه ای صورت بگیرد که نه این نور کم باشد نه زیاد، زیرا ازدیاد این نور سبب گرم شدن بیش از حد ساختمان می شود. طراحی برای بهره برداری از این نور باید به گونه ای باشد که بهترین استفاده از آن صورت گیرد. در همه طراحی ها، هدف از ایجاد نور، ایجاد روشنایی و شفاف سازی و تشخیص اشیاء و احجام پیرامون است. طراحی ساختمان باید به گونه ای باشد که ساختمان، مقدار مناسبی از نور را دریافت کند. در این جا به چند نکته راهبردی برای استفاده بهینه از نور خورشید در ساختمان سازی اشاره می کنیم:
    ۱) اگر مقابل پنجره و برآمدگی های ساختمان، سایبان نصب کنیم، باعث کاهش گرمای ناشی از تابش مستیم و بی واسطه نور خورشید می شود.
    ۲) توزیع مناسب و یکنواخت نور در تمام اتاق ها یک ضرورت است. برای ایجاد چنین تناسبی باید از تغییر جهت خورشید بر روی سطوح وسیعی بهره برد تا تعادلی در روشنایی فضای داخلی حاصل شود.
    ۳) مقدار نوری که به درون ساختمان می تابد باید کنترل شود. این کار می تواند توسط شیشه ها و پرده ها صورت گیرد .شما می توانید میزان نور درخواستی خود را این گونه تنظیم کنید.
    ۴) شما می توانید نور خورشید را با دکوراسیون داخلی تنظیم کنید، به این صورت که اگر پنجره های بزرگی دارید، رنگ دیوارها را با رنگی که تلفیق مناسبی با نور ایجاد می کند رنگ آمیزی کنید یا از پرده هایی یاری بگیرید که انعکاس زیبا و ملایمی به چشمتان برساند. با استفاده منطقی از این عنصر حیاتی، فضایی مسحورکننده خلق کنید.




  2. تشکرکنندگان: 2 نفر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کلیه حقوق مادی و معنوی برای انجمن گفتگوی کشاورزان محفوظ می باشد .
پشتیبانی و هاستینگ : پاکدل هاست
انجمن گفتگوی کشاورزان ایران در آبان ماه 1392 فعالیت خود را آغاز نمود. انجمن گفتگوی کشاورزان ایران مفتخر است که توسط سرورهای پرقدرت پاکدل هاست پشتیبانی می شود.